CARNAVAL DO HIO.O ENTROIDO DO HÍO, EN CANGAS DO MORRAZO

CARNAVAL DO HIO EN CANGAS DE MORRAZO

El carnaval de Hío, o “entroido do Hio”, es una buena forma de disfrutar los Carnavales de Cangas de Morrazo en las Rias baixas de Galicia. Este carnaval de Hio, no se parece mucho a la idea que podemos tener de un carnaval urbano ya que es un carnaval muy antiguo que se mantiene fiel a sus orígenes.

Los carnavales de Hio se caracterizan, entre otras cosas, porque para hacerse la mayor parte de los disfraces, lo más típico es ir al “faiado” y coger ropa vieja de nuestros padres o abuelos, disfrazarse con ella y salir a las calles de las parroquias de Hío (Igresario, Vilanova, Pinténs, Vilariño, Liméns, Nerga y Donón). Son nuestros propios disfraces caseros.

El carnaval de Hio, empieza la noche del domingo y termina el miércoles de madrugada. Todos los años se celebra de la misma forma. Los jóvenes de cada una de las aldeas se encargan de montar las «estradas» y adornarlas con ramas y flores. Estas estradas o palcos es donde actúan los gaiteros, y lugar donde se monta el baile.
Cada aldea de Hio tiene su grupo de gaitas. A estos grupos se les recibe el domingo por la tarde, y les acompañarán durante la celebración de todo el carnaval de Hio.

Durante el carnaval de Hio, las comparsas, recorren a pie todas las aldeas, marchando por la carretera detrás de los gaiteros, siendo recibidas jubilosamente por la aldea a la que llegan.
Después de las celebraciones en cada una de las aldeas a las que llega la comitiva, cada comparsa regresa a casa para celebrar el “baile”, con los vecinos de su aldea.

Es muy importante conocer y respetar el protocolo del Carnaval de Hio, para participar de él como uno más, evitando así que el aumento de visitantes, que cada año sufre este carnaval, ponga en peligro el desarrollo tradicional del mismo.

¡VIVA O CARNAVAL DO HIO!

(Galego)

O carnaval de Hío, ou “entroido do Hio”, é unha boa forma de gozar os Carnavais de Cangas de Morrazo, nas Rias baixas de Galicia. Este carnaval de Hio, non se parece moito á idea que podemos ter dun carnaval urbano xa que é un carnaval moi antigo que se mantén fiel ás súas orixes.

Os carnavais de Hio caracterízanse, entre outras cousas, porque para facerse a maior parte dos disfraces, o máis típico é ir ao “faiado” e coller roupa vella dos nosos pais ou avós, disfrazarse con ela e saír ás rúas das parroquias de Hío (Igresario, Vilanova, Pinténs, Vilariño, Liméns, Nerga e Donón). Son os nosos propios disfraces caseiros.

O carnaval en Hio, empeza a noite do domingo e remata o mércores de madrugada. Todos os anos se celebra da mesma forma. Os mozos de cada unha das aldeas encárganse de montar as «estradas» e adornalas con ramas e flores. Estas estradas ou palcos é onde actúan os gaiteiros, e lugar onde se monta o baile.
Cada aldea de Hio ten o seu grupo de gaitas. A estes grupos recíbeselles o domingo pola tarde, e acompañaranos durante a celebración de todo o carnaval de Hio.

Durante o carnaval de Hio, as comparsas, percorren a pé todas as aldeas, marchando pola estrada detrás dos gaiteiros, sendo recibidas xubilosamente pola aldea á que chegan.
Despois das celebracións en cada unha das aldeas ás que chega a comitiva, cada comparsa regresa á casa para celebrar o “baile”, cos veciños da súa aldea.

É moi importante coñecer e respectar o protocolo do Carnaval de Hio, para participar del como un máis, evitando así que o aumento de visitantes, que cada ano sofre este carnaval, poña en perigo o desenvolvemento tradicional deste.

Carnaval de Hio 2011.Desde Vilanova

Carnaval de Hio 2011.Desde Vilanova

Technorati Tags: , , , , , , , , , , , ,

Otros post relacionados